10 Kasım 2010 Çarşamba

ATATÜRK, ATA'M


Ata'mızın 72. vefat yıldönümünde, sevdiği şarkılarla anmak istedim ve soldaki player a Harmandalı, Yanık Ömer, Cana Rakibi Handan Edersin, Manastır Türküsü ve Vardar Ovası'nı ekledim. Hepimizin bugün Atatürk'ü hatırlarken, anarken bu şarkıları ve ses sahiplerini hatırlamamız dileğiyle...

Ulu Önder'i anlatabilecek kelime bulmakta zorluk çekiyorum. Türk Devleti'ni çağdaş devletler seviyesine yükseltmiş, milletimize egemenliğini kazandırmış ve Cumhuriyet'i hediye etmiş; Türk insanına sonuna kadar güvenmiş; insana, bilime, eğitime, sanata, geleceğe sevgisi çok büyük olan bu ileri görüşlü mükemmel lideri anlamak ve anlatmak bir eğitimci olarak benim için çok önemli diye düşünüyorum. Hele ki şu son birkaç yılda şiddeti artan terör olayları vb. daha burada yazamayacağım tartışmalar göz önüne alınırsa...

Her fotoğrafında ve resminde; heybeti, masmavi bakan gözleri ile beni olduğum yere mıhlayan, içimi titreten, hiç görmeden özlediğim eşsiz insanı çok büyük bir saygıyla anıyor; kendime, onun bize bıraktığı en büyük mirasa sahip çıkacağıma söz veriyorum.

Bu son şarkıyı player a eklemedim. Biraz da internette gezinip siz bulun, sahibinin sesinden dinleyin.
Sözlerini ve söyleyeni aşağıya yazıyorum.
Hamiyet Yüceses
Nihansın Dideden Ey Mest-i Nazm
Nihansın Dideden ey mest-i nazım
Bana sensiz cihanda can ne lazım
Benim sensin felekde çaresazım
Bana sensiz cihanda can ne lazım
Revadır matemim tutsa felekler
Bana insan değil ağlar melekler
Havaya gitti hep bunca emekler
Bana sensiz cihanda can ne lazım

Hiç yorum yok: