4 Haziran 2008 Çarşamba

Boncukçu Geldi Hanııımmm...

Herkese selamlar...

Bu gün de karşınıza en son yaptığım takılarımla çıkıyorum. Önceki yazıda belirttiğim gibi, ben ortaya karışık koyuyorum; yani sadece yemek, sadece ders, sadece şarkı sözü, şiir yok. Bu blogda her şeyden var! Heeeeh! Lafımın da arkasındayım. Elimde çok önceden yaptığım takılar da var; onların da resimlerini yakında burada göreceksiniz. Şimdilik yenileriyle yetinin.

Takı yapmaya elim yatkındır biraz. Ergenlik çağımda, Kadıköy'e yeni taşındığımız sıralarda çarşıdaki bir sürü boncuk- bijuterici keşfetmiştim. Anneler günü için bazen, büyük kararsızlıklar içerisinde seçtiğim boncukları bir misinaya dizerdim. Fakat bir süre sonra nasıl olduysa bıraktım takı, incik, boncuk işlerini. Lise Üçüncü sınıfı bitirirken, ÖSS- YDS zamanlarında kendimi stresten iki günlüğüne de olsa uzak tutmamı sağladı takı işi.

O günden beri de bu seviyeye gelebildi yeteneğim. Çünkü hala çok fazla yapmıyorum; tatillerde genelde ilham perim beni dürtüklemesiyel harekete geçiyorum ve ancak 2 günde ortaya çıkıyor bir kolye.

Şimdi sıra geldi bu güzel şeyleri tanıtmaya...

Bu kolyeyi yıllar önce bir okul arkadaşımın aldığı kopmuş kolyemin minik mavi boncuklar ve turuncu, sarı, mavi renkli sünger boncukları ile ufak yeşil boncuklarla yaptım. Zuhal teyzem ( bizim deyimimizle ZUZU) bunu severek takıyor; her defasında da bizim evde unutuyor. Bu sefer iyi ki unutmuş da ben fotoğrafını çekebildim. :)) Yapımı çok basit. Sadece misinaya diziyorsunuz. Misinanın uçlarına kapamayı takıp sıkıştırmadan önce bir "bit" ile misinaya sabitleyin; sonra da papağanı takın.



Bunu da üniversitedeki çok yakın arkadaşlarımdan birinin bana hediye ettiği maviş bir kolyeden model alarak yaptım. Onun hediyesi daha fazla boncuklu, daha zengin duruyor; benimki yanında sönük kaldı ama olsun. Ufak yeşil boncuklar amma bereketliymiş! Büyük yeşil taş ise doğal taş; başka bir kolye için almıştım çok önce. Kısmet buna kullanmaktaymış. Pembe plastik boncuk ve ametist taşı da kullandım. Aralara metal renkli kelebek aparatlar da yerleştirdim. Cam görünümlü, yaprak şeklinde boncuklar da var.








Eveeet... Bu en son kolye; çok özel birine gidecek yakın bir zamanda. Kendisinin sevdiği renkler olduğunu düşünerek kırmızı yassı ve siyah kesme-doğal taşları tercih ettim. Ortasındaki büyük taş ise camdır. Bu arada, camın ucundaki püskül modelini de yapmak kolay. Fotoğrafı dikkatlice incelerseniz ne yaptığımı anlayacaksınız. Yine de size bir ipucu daha var aşağıda. Bu püskül modelini Zuzu'nun çok eskiden, Fransa'dan ucuza aldığı bir kolye modelinden çaldım. Bitler de emektar çıktı.


Hiç yorum yok: